ویرایش عکس آذر ماه 98

همایش ملی بهلول شگفتی روزگار برگزار می گردد. آنچه در کنفرانس خبری همایش بهلول شگفتی روزگار مورد توجه بود حمایت علما و مسئولین سراسر کشور برای تجلیل از این شخصیت جهان اسلام بود.
اگر خاطرتان باشد چند ماه قبل خبر از جلسه ای در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد دادیم که تصمیم گرفته شده همایشی برای محمد تقی بهلول گنابادی انجام گیرد. آن روز ابتدای کار بود و امروز مسئولین همایش عمده ی فعالیت های خود را تشریح کردند تا علنا همایش اعلام و وجود نماید و توده مردم نیز درگیر شوند.
دکتر آصف زارع که در جایگاه قائم مقام رییس همایش نشسته است گفت: دانشگاه هم باید جنبه علمی داشته باشد و هم رسالت فرهنگی برای خود در پیش گیرد. سیاست دانشگاه ما برگزاری دو همایش در سال است و با تصمیمی که گرفته شد شناخت علامه بهلول در همین راستا انتخاب شد.  وی با اشاره به اینکه نام همایش را از سخن مقام معظم رهبری برگرفته ایم افزود: حقیقتا چهره بهلول بین المللی است. فعالیت او در ایران ، افغانستان ، مصر و عراق جای بررسی همگیر دارد که تاکنون انجام نپذیرفته است. طی این چند ماه که کار را آغاز کرده ایم موفق شدیم دبیرخانه هایی در تهران، مشهد، قم و اصفهان نیز دائر کنیم تا از تجربیات و کمک های همه دوستدارانش استفاده شود.
 
در ادامه حجت الاسلام رضا مدنی که دبیر همایش است گفت: گروهی معتقدند که در شرایط امروز و با این مشغله ها و گرفتاری های مردم پرداختن به این قبیل موضوع ها چندان موفقیت آمیز نیست ولی ما نمی توانیم این سخن را بپذیریم پرداختن به مسائل فرهنگی همیشه باید درکنار مسائل اقتصادی ادامه یابد و با تعطیلی آن جامعه بسیار آسیب خواهد دید. از سویی پیام رهبری در باره بهلول کم نظیر است و مسئولیت همه را دوچندان می کند. این گونه الگوها باید توسط مسئولین فرهنگی بزرگ شوند. شما ببینید افرادی برجسته ای  مانند عمر مختار و یا ملاعباس تربتی را همگان می شناسند.  شخصیت بهلول از این بزرگان چیزی کم ندارد و حتی می توان مفاهیمی مانند حجاب و یا مبارزه با ظلم و یا ساده زیستی را در سایه این مرد وارسته گسترش داد و بهتر شناخت. ساختن فیلم ، انیمیشن ،داستان و کالای فرهنگی دیگر حداقل کاری است که باید انجام گیرد.

 مدنی در ادامه افزود: برای جلب حمایت هرکجا که می رفتیم انصافا همکاری می شد. فرهنگسرای خاوران توسط آقای نوریان رییس سازمان فرهنگی شهرداری تهران در اختیار همایش قرار گرفته است. مسئولین اصفهان از استاندار گرفته تا علما شان همه وقت ملاقات دادند. بسیاری از هیئت های علمی دانشگاه مشهد، دانشگاه اصفهان و حوزه علمیه قم پای کار آمده اند.
 
باعث افتخار ما است که هم اکنون آیت الله خزعلی ریاست شورای مرکزی همایش را پذیرفته است وآقایان آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس، آقای ایزدپناه معاون اجتماعی و فرهنگی قوه قضاییه،  آیت الله مظاهری اصفهان، آیت الله مهدوی اصفهان، آقای بختیاری استاندار اصفهان ،آقای نوریان رییس سازمان فرهنگی شهرداری تهران، دکتر حسینی رییس دانشگاه پیام نور و اساتید برتر دانشگاه ها مانند دکتر منتظر قائم، دکتر بانکی، دکتر نقی زاده ، دکتر وکیلی و …  با ما همکاری و برخی شان عضو شورای مرکزی هستند.
 در ادامه حجت الاسلام صادقی ، رییس همایش هم مختصری از جایگاه بهلول سخن گفت: شخصیت بهلول در ابعاد مختلف حائز اهمیت است و پاسخی است برای بسیاری از سوالات امروز جوان ها ار جمله در مقابل عرفان های کاذب که متاسفانه برخی شان رو به گسترش است و همچنین ساده زیستی در دنیای امروز با این همه تشریفات در این عزت و سلامتی جسم و شادابی روح. شناخت عرفان علامه نیاز به سواد و علم زیاد ندارد و هر دوستار معرفت می تواند آن را بیابد.در پایان مراسم نیز دبیر کمیته ها مختصری درباره فعالیت های خود صحبت کردند.آن شوند